Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • kornat
    odpowiedział(a)
    Jeszcze się zastanawiam tak jak wesol napisał, czy nie jakaś wada. Druga myśl, to może problem leży w aucie, bo mało kiedy ludzie sprawdzają ładowanie, upływność prądu itp.
    Zapytam o datę produkcji i jakie daty są do przyjęcia? Czy po kupnie warto podłączyć go do Boscha C3 w celu doładowania?

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Poproś o odkodowanie daty produkcji.

    Zostaw komentarz:


  • kornat
    odpowiedział(a)
    hmm tego nie pytałem czy nie zleżałe. Teraz z tego co wiem, to nie ma na stanie tylko bierze na zamówienie. Jak myślicie mimo wszystko brać z tego sklepu czy jednak szukać dalej? Niestety z tego co wiem to w okolicy tylko ten sklep się specjalizuje w ZAPach itp.

    Zostaw komentarz:


  • wesol
    odpowiedział(a)
    Chyba ze ktos cyklicznie doladowuje akumulatory w hurtowni. Te aku tez na magazynach musza lezec co nie bo to nie pieczywo. Zreszta i pieczywo jest odswiezane i ponownie nastepnego dnia sprzedawane. Ale watpie by aku ktory byl zalozony do auta normalnie krecil czyli nie byl gleboko rozladowany i od tego siadl. Przyczyna musi byc w wadzie jakiejs. To tak samo jakby mowic ze rozrzady lancuchowe w 1.4 tsi sie kiepszczyl od zlego oleju.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Każdy aku ma wybity kod oznaczający datę produkcji, podejrzewam stare nieładowane akumulatory. Po roku to sprzedawca niech sobie zrobi kwaśnice z tego starego złomu, zasada taka sama jak w oponach.

    Zostaw komentarz:


  • kornat
    odpowiedział(a)
    Dzisiaj pojechałem za akumulatorem ZAP AGM i sprzedawca twierdził, że wszystkie 95Ah jakie sprzedał po pół roku wróciły na gwarancję, z 70Ah miał jeden taki przypadek. Dobra wiadomość jest taka, że bez problemu wymieniali na nowy.
    Miał ktoś taki przypadek?

    Zostaw komentarz:


  • wesol
    odpowiedział(a)
    Jak mało jeździsz a jeszcze do tego altek i kabloteka wymaga serwisu to żaden aku nie będzie tu doładowany.
    Ale czysto statystycznie ten pierwszy aku powinien wytrzymać kilka lat więcej. Niedługo zaczną robić aku z płytami odległym od siebie mniej jak grubość zyletki

    Zostaw komentarz:


  • robertowicz
    odpowiedział(a)
    Czyli jesli mamy dwa aku
    1) 62Ah 480A
    2) 63Ah 600A

    to ten pierwszy bedzie wytrzymalszy? Czy ten drugi z technologiami srebra wapna? Oryginalny ma parametry w okolicach tego pierwszego i ewidentnie nie wyrabia na krotkich odcinkach. Lepiej z wieksza pojemnoscia czy wiekszym pradem do czestych rozruchow i jazdy miejskiej?

    Zostaw komentarz:


  • wesol
    odpowiedział(a)
    To okej jest. Będzie pan/pani zadowolony/a.

    Zostaw komentarz:


  • Prezes52
    odpowiedział(a)
    jak dobrze pamiętam to 50mA a wcześniej był 250 mA po wyłaczeniu radia a dokładnie wypięciu bezpiecznika spadł do 50mA

    Zostaw komentarz:


  • wesol
    odpowiedział(a)
    Jednak wolałbym wiedzieć co to dla kogoś w normie jest czy 30mA czy 130mA. Ale do 50mA jest okej.

    Zostaw komentarz:


  • Prezes52
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez wesol
    A jaka uplywnosc jest?
    w tej chwili jest ok nie pamiętam dokładnie ale kolega robił pomiary i stwierdził że na normalnym poziomie wcześniej był problem zle podłaczonego radia nie po stacyjce i radio połykało mi sporo prądu

    Zostaw komentarz:


  • wesol
    odpowiedział(a)
    A jaka uplywnosc jest?

    Zostaw komentarz:


  • Prezes52
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez shok
    Ale z czego sie bierze taki długi okres użytkowania fabrycznego accu? Dają więcej ołowiu czy jakieś inne cuda. Tylko nie piszcie o zużytych rozrusznikach itd. Bo ktoś kiedyś ten mit obalił. Wina leży ewidentne w jakości akumulatorów.
    Hmm czy ja wiem mój ma 4 lata (nowe auto z salonu) a od roku zaczyna niedomagać ewidentnie jest za mały 44 ah wystarczy 3-4 dni postoju auta albo jazda na krótkich odcinkach i aku pada

    Zostaw komentarz:


  • toomasz
    odpowiedział(a)
    Jesli chodzi o częsci, akcesoria na pierwszy montaż to słyszałem wielokrotnie, że jest to ,, inna" lepsza jakość.

    Zostaw komentarz:


  • shok
    odpowiedział(a)
    Tak masz racje. Ale z czego sie bierze taki długi okres użytkowania fabrycznego accu? Dają więcej ołowiu czy jakieś inne cuda. Tylko nie piszcie o zużytych rozrusznikach itd. Bo ktoś kiedyś ten mit obalił. Wina leży ewidentne w jakości akumulatorów.

    Zostaw komentarz:


  • wesol
    odpowiedział(a)
    Gwarancja jest na wadę produkcyjna czyli coś nie poszło w fabryce. To też obejmuje rok lub dwa od zakupu. Aku dobry to taki który nie tyle co wytrzymał gwarancję ale pożyl ze 5-8 lat.

    Zostaw komentarz:


  • shok
    odpowiedział(a)
    Akumulator u mnie w aucie jest od nowości auto z 2008 pierwsza rejestracja 2009r czyli trochę juz ma. Kręci i trzyma super ale postanowiłem kupić akumulator przed zima zeby nie było niespodzianek.( ciekawe ile by wytrzymał )
    Kupiłem akumulator Panther Premium 74ah. Dlaczego taki ponieważ był nie tani, nie znany, nie reklamowany. Ciekawe czy wybrałem dobry kierunek.Lecz gdybym się pomylił oddam na gwarancje.

    Zostaw komentarz:


  • wesol
    odpowiedział(a)
    Wątpię by był za mały
    Aczkolwiek kolega dobrze też sugeruje bo pamiętam jak wujek miał amerykańska Hondę i akurat malutki waziutki a prąd rozruchowy mega duży. Tak jak te aku zwijanie optima.

    Zostaw komentarz:


  • Mag999
    odpowiedział(a)
    Niby tak ale moze mieć za mały prąd żeby odpalić silnik.

    Jeśli akumulator będzie miał większy to przy odpalaniu rozrusznik i tak weźmie tyle co mu potrzeba. Dobrze rozumiem?

    U znajomego w sklepie moge kupić Exide 62Ah/540 A
    Mam nadzieje ze bedzie ok

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Mag999
    Cześć chce zapytać czy prad rozruchowy ma wielkie znaczenie?

    Teraz w swojej o1 aqy mam 69Ah 520A a na allegro chociażby znalazłem


    Ten ma dużo większy ten prąd. Mam wrażenie że z roku na rok ten prąd był coraz większy wraz z coraz to nowszymi technologiami
    Zakładając tą samą pojemność akumulator o mniejszym prądzie rozruchowym bedzie trwalszy i mniej podatny na głębsze rozładowania.

    Dobór akumulatora zależy od intensywności użytkowania auta niemniej zasada ze rozwiązania najprostsze są najlepsze (w kwasowych)

    Zostaw komentarz:


  • Mag999
    odpowiedział(a)
    Cześć chce zapytać czy prad rozruchowy ma wielkie znaczenie?

    Teraz w swojej o1 aqy mam 69Ah 520A a na allegro chociażby znalazłem


    Ten ma dużo większy ten prąd. Mam wrażenie że z roku na rok ten prąd był coraz większy wraz z coraz to nowszymi technologiami

    Zostaw komentarz:


  • wesol
    odpowiedział(a)
    Tak spadek pod obciążeniem. Nawet na świecach zarowych czasami jest napisane 11V bo przy 4 świecach i poborze na każdą po 12A daje już niezły wynik. Pomiary tymi gajgerami są że tak powiem do luftu. Przede wszystkim auto musi być po postoju paru godzin i najlepiej jak mierzymy takim sprzętem z opornica tzw bocznikiem.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Panowie. Tu nie chodzi o to ze takie niskie napięcie ma być i ma kręcić ale o spadek do tej wartości pod obciążeniem. Ato ze mirkroprocesorowe testery w kolca lecą to fakt bo tam nie bada się obciążenia ale impedancje plus napięcie plus reakcje na małe obciezenie stąd np pojemność jest zawsze większą niż nominalna.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Przy 9,5V rozrusznik nawet nie zakręci nie dużą odprężoną turbo benzynę. En jest tylko teoretycznym prądem do odczytu z procesorowych testerów

    Zostaw komentarz:

Pracuję...