Jeszcze się zastanawiam tak jak wesol napisał, czy nie jakaś wada. Druga myśl, to może problem leży w aucie, bo mało kiedy ludzie sprawdzają ładowanie, upływność prądu itp.
Zapytam o datę produkcji i jakie daty są do przyjęcia? Czy po kupnie warto podłączyć go do Boscha C3 w celu doładowania?
Akumulator - jak kupić mądrze
Zwiń
X
-
hmm tego nie pytałem czy nie zleżałe. Teraz z tego co wiem, to nie ma na stanie tylko bierze na zamówienie. Jak myślicie mimo wszystko brać z tego sklepu czy jednak szukać dalej? Niestety z tego co wiem to w okolicy tylko ten sklep się specjalizuje w ZAPach itp.
Zostaw komentarz:
-
-
Chyba ze ktos cyklicznie doladowuje akumulatory w hurtowni. Te aku tez na magazynach musza lezec co nie bo to nie pieczywo. Zreszta i pieczywo jest odswiezane i ponownie nastepnego dnia sprzedawane. Ale watpie by aku ktory byl zalozony do auta normalnie krecil czyli nie byl gleboko rozladowany i od tego siadl. Przyczyna musi byc w wadzie jakiejs. To tak samo jakby mowic ze rozrzady lancuchowe w 1.4 tsi sie kiepszczyl od zlego oleju.
Zostaw komentarz:
-
-
Każdy aku ma wybity kod oznaczający datę produkcji, podejrzewam stare nieładowane akumulatory. Po roku to sprzedawca niech sobie zrobi kwaśnice z tego starego złomu, zasada taka sama jak w oponach.
Zostaw komentarz:
-
-
Dzisiaj pojechałem za akumulatorem ZAP AGM i sprzedawca twierdził, że wszystkie 95Ah jakie sprzedał po pół roku wróciły na gwarancję, z 70Ah miał jeden taki przypadek. Dobra wiadomość jest taka, że bez problemu wymieniali na nowy.
Miał ktoś taki przypadek?
Zostaw komentarz:
-
-
Jak mało jeździsz a jeszcze do tego altek i kabloteka wymaga serwisu to żaden aku nie będzie tu doładowany.
Ale czysto statystycznie ten pierwszy aku powinien wytrzymać kilka lat więcej. Niedługo zaczną robić aku z płytami odległym od siebie mniej jak grubość zyletki
Zostaw komentarz:
-
-
Czyli jesli mamy dwa aku
1) 62Ah 480A
2) 63Ah 600A
to ten pierwszy bedzie wytrzymalszy? Czy ten drugi z technologiami srebra wapna? Oryginalny ma parametry w okolicach tego pierwszego i ewidentnie nie wyrabia na krotkich odcinkach. Lepiej z wieksza pojemnoscia czy wiekszym pradem do czestych rozruchow i jazdy miejskiej?
Zostaw komentarz:
-
-
jak dobrze pamiętam to 50mA a wcześniej był 250 mA po wyłaczeniu radia a dokładnie wypięciu bezpiecznika spadł do 50mA
Zostaw komentarz:
-
-
Jednak wolałbym wiedzieć co to dla kogoś w normie jest czy 30mA czy 130mA. Ale do 50mA jest okej.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez wesolA jaka uplywnosc jest?
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez shokAle z czego sie bierze taki długi okres użytkowania fabrycznego accu? Dają więcej ołowiu czy jakieś inne cuda. Tylko nie piszcie o zużytych rozrusznikach itd. Bo ktoś kiedyś ten mit obalił. Wina leży ewidentne w jakości akumulatorów.
Zostaw komentarz:
-
-
Jesli chodzi o częsci, akcesoria na pierwszy montaż to słyszałem wielokrotnie, że jest to ,, inna" lepsza jakość.
Zostaw komentarz:
-
-
Tak masz racje. Ale z czego sie bierze taki długi okres użytkowania fabrycznego accu? Dają więcej ołowiu czy jakieś inne cuda. Tylko nie piszcie o zużytych rozrusznikach itd. Bo ktoś kiedyś ten mit obalił. Wina leży ewidentne w jakości akumulatorów.
Zostaw komentarz:
-
-
Gwarancja jest na wadę produkcyjna czyli coś nie poszło w fabryce. To też obejmuje rok lub dwa od zakupu. Aku dobry to taki który nie tyle co wytrzymał gwarancję ale pożyl ze 5-8 lat.
Zostaw komentarz:
-
-
Akumulator u mnie w aucie jest od nowości auto z 2008 pierwsza rejestracja 2009r czyli trochę juz ma. Kręci i trzyma super ale postanowiłem kupić akumulator przed zima zeby nie było niespodzianek.( ciekawe ile by wytrzymał )
Kupiłem akumulator Panther Premium 74ah. Dlaczego taki ponieważ był nie tani, nie znany, nie reklamowany. Ciekawe czy wybrałem dobry kierunek.Lecz gdybym się pomylił oddam na gwarancje.
Zostaw komentarz:
-
-
Wątpię by był za mały
Aczkolwiek kolega dobrze też sugeruje bo pamiętam jak wujek miał amerykańska Hondę i akurat malutki waziutki a prąd rozruchowy mega duży. Tak jak te aku zwijanie optima.
Zostaw komentarz:
-
-
Niby tak ale moze mieć za mały prąd żeby odpalić silnik.
Jeśli akumulator będzie miał większy to przy odpalaniu rozrusznik i tak weźmie tyle co mu potrzeba. Dobrze rozumiem?
U znajomego w sklepie moge kupić Exide 62Ah/540 A
Mam nadzieje ze bedzie ok
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez Mag999Cześć chce zapytać czy prad rozruchowy ma wielkie znaczenie?
Teraz w swojej o1 aqy mam 69Ah 520A a na allegro chociażby znalazłem
Ten ma dużo większy ten prąd. Mam wrażenie że z roku na rok ten prąd był coraz większy wraz z coraz to nowszymi technologiami
Dobór akumulatora zależy od intensywności użytkowania auta niemniej zasada ze rozwiązania najprostsze są najlepsze (w kwasowych)
Zostaw komentarz:
-
-
Cześć chce zapytać czy prad rozruchowy ma wielkie znaczenie?
Teraz w swojej o1 aqy mam 69Ah 520A a na allegro chociażby znalazłem
Ten ma dużo większy ten prąd. Mam wrażenie że z roku na rok ten prąd był coraz większy wraz z coraz to nowszymi technologiami
Zostaw komentarz:
-
-
Tak spadek pod obciążeniem. Nawet na świecach zarowych czasami jest napisane 11V bo przy 4 świecach i poborze na każdą po 12A daje już niezły wynik. Pomiary tymi gajgerami są że tak powiem do luftu. Przede wszystkim auto musi być po postoju paru godzin i najlepiej jak mierzymy takim sprzętem z opornica tzw bocznikiem.
Zostaw komentarz:
-
-
Panowie. Tu nie chodzi o to ze takie niskie napięcie ma być i ma kręcić ale o spadek do tej wartości pod obciążeniem. Ato ze mirkroprocesorowe testery w kolca lecą to fakt bo tam nie bada się obciążenia ale impedancje plus napięcie plus reakcje na małe obciezenie stąd np pojemność jest zawsze większą niż nominalna.
Zostaw komentarz:
-
-
Przy 9,5V rozrusznik nawet nie zakręci nie dużą odprężoną turbo benzynę. En jest tylko teoretycznym prądem do odczytu z procesorowych testerów
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: